۱۴۰۳/۰۷/۰۸

۱۱:۱۵

فرم و شرایط ثبت نام وام بازنشستگان ۳۰ میلیونی

در سال ۱۴۰۳ مبلغ وام بازنشستگان از ۲۰میلیون تومان به ۳۰میلیون تومان افزایش پیدا کرد. برای کسب اطلاعات کامل در خصوص فرم و شرایط ثبت نام وام بازنشستگان ۳۰ میلیون تومانی این مطلب را تا پایان دنبال کنید.
کد خبر: ۳۷۴۷

به گزارش اقتصاد معاصر؛ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، جهت کمک به مستمری بگیران سازمان بیمه تامین اجتماعی و تامین بخشی از هزینه های آن ها، تسهیلات بازنشستگان تامین اجتماعی را در نظر گرفته است و مبلغ این تسهیلات در سال ۱۴۰۳  به ۳۰میلیون تومان افزایش پیدا کرد. این وام هم برای بازنشستگان تأمین اجتماعی و هم برای بازنشستگان کشوری درنظر گرفته شد. مبلغ این وام برای هر دو گروه بازنشستگان برابر و یکسان است ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی، برای تمامی مستمری بگیران این سازمان که متقاضی دریافت این وام می باشند امکان پذیر می باشد.از آنجا که نحوه دریافت و ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی و زمان ثبت نام آن، دارای شرایط و مقرات خاصی بوده، لازم است تا افراد واجد شرایط، برای اخذ وام بازنشستگان تامین اجتماعی 1403، با این شرایط و مقررات، آشنا شوند.

 

اگر قصد و شرایط دریافت تسهیلات ۳۰ میلیون‌ تومانی جدید را دارید، خوب است بدانید که طبق اعلام سازمان تأمین اجتماعی  قرار است وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان و مستمری‌بگیران واجد شرایط پرداخت شود. از طرف دیگر، برای کانون‌های بازنشستگی هر استان سهمیه‌ای در نظر گرفته شده است که بعد از به حد نصاب رسیدن ثبت‌نام‌کنندگان سایت به‌صورت خودکار بسته می‌شود.

 

ثبت نام مرحله سوم وام 30 میلیون تومانی بازنشستگان

ثبت نام وام ۳۰میلیون تومانی مرحله جدید تا چند روز آینده از طریق کانون‌های بازنشستگی و یا دفاتر پیشخوان دولت انجام خواهد شد؛ ثبت نام اینترنتی است و نیازی به مراجعه حضوری ندارد.

 

اما همه ثبت نام کنندگان به شرط دارا بودن شرایط قادر به دریافت، وام می باشند؛ اعلام شده است «با توجه به محدود بودن سهمیه اختصاصی به نسبت جمعیت بازنشستگان و کثرت متقاضی، تسهیلات اختصاصی به صورت قرعه‌کشی در سایت تامین اجتماعی قرار خواهد گرفت».

 

در واقع بازنشسته‌ای که واجد شرایط است بازهم باید منتظر قرعه‌کشی بماند. بازنشستگان برای شرکت در قرعه‌کشی باید شرایطی از جمله محدودیت سنی، عدم وجود چک برگشتی و عدم بدهکاری به سیستم بانکی کشور داشته باشند.

 

فرم و شرایط ثبت نام وام بازنشستگان ۳۰ میلیونی

 

زمان ثبت نام وام بازنشستگان ۱۴۰۳

بسیاری از متقاضیان دریافت و ثبت نام وام 30 میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی همچنین ثبت نام غیر حضوری وام 30 میلیونی کانون⁧ بازنشستگان، به دنبال این هستند که بتوانند در بازه زمانی ثبت نام این وام، به راحتی در سامانه وام، فرم ثبت نام وام ضروری بازنشستگان تامین اجتماعی را تکمیل نموده و سپس، درخواست خود را برای اخذ این تسهیلات، به سازمان بیمه تامین اجتماعی ارجاع دهند. 

 

لازم به ذکر است ثبت نام اینترنتی وام ضروری بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری به صورت غیر حضوری بوده و داوطلبان می بایست به نشانی اینترنتی sabasrm.ir مراجعه کرده و مراحل ثبت نام وام قرض الحسنه خود را تکمیل نمایند. 

 

شرایط ثبت نام و پرداخت وام به بازنشستگان تأمین اجتماعی

با توجه به اینکه برای اخذ هر گونه تسهیلاتی، متقاضیان، می بایست شرایطی که از سوی اعطا کننده وام مشخص شده است را داشته باشند، برای دریافت و ثبت نام وام 30 میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی، مستمری بگیران این سازمان، می بایست پیش از آنکه برای اخذ وام بازنشستگان تامین اجتماعی اقدام نمایند، شرایط لازم برای را مطالعه نمایند

 

تمامی بازنشستگان در صورت نیاز‌ می‌توانند برای دریافت این وام نام‌نویسی کنند. تسهیلات ضروری صندوق بازنشستگی کشوری به تمامی بازنشستگان اختصاص یافته و شرایط سختی برای دریافت آن وجود ندارد. با این حال، به دلیل ازدحام درخواست‌ها برای استفاده از این وام، این درخواست‌ها از طرف صندوق رتبه‌بندی شده و تسهیلات در چند مرحله پرداخت‌ می‌شود.

 

شرایط این وام که توسط صندوق بازنشستگی کشوری اعلام شده است را در زیر لیست کرده‌ایم:

  • مبلغ وام ضروری بازنشستگی در سال 1403 معادل 30 میلیون تومان است که فقط به حساب متقاضی در بانک صادرات که در سیستم احکام درج شده و از این حساب حقوق بازنشستگی دریافت‌ می‌کند، واریز خواهد شد.
  • هرگونه تسویه حساب مربوط به وام‌های گذشته، تاثیری در اولویت‌بندی و یا احراز شرایط دریافت وام ایجاد نخواهد کرد.
  • متقاضیانی که از تاریخ صدور حکم بازنشستگی آنها کمتر از یک سال گذشته،‌ نمی‌توانند برای این وام ثبت نام کنند.
  • متقاضیانی که حکم ترمیم سال جاری برای آنان صادر نشده است، مجاز به ثبت نام نیستند.
  • وراث پسر که تا سه سال آینده از لیست وظیفه‌بگیری حذف‌ می‌شوند، مجاز به ثبت نام نیستند.
  • فقط یکی از وراث وظیفه‌بگیر با رضایت سایر وراث‌ می‌تواند از وام استفاده کند. سایر وراث باید پس از ورود به لینک «سامانه تعهد وراث» و تکمیل آن، رضایت خود را از دریافت وام توسط متقاضی اعلام نمایند.
  • وارد کردن شماره دفترکل بازنشستگی، شماره ملی، شماره حساب بانک صادرات ایران و شماره تلفن همراه برای ثبت نام وام الزامی است.
  • پس از اتمام مهلت ثبت نام، سوابق متقاضیان از جمله مجموع وام‌های دریافتی، بهره‌مندی از سایرتسهیلات، میزان حقوق و… مورد بررسی و اولویت‌بندی قرار می‌گیرد. سپس بر اساس میزان اعتبار تخصیصی توسط بانک عامل، «واجدین شرایط» تعیین شده و اسامی آن‌ها در سامانه اعلام‌ می‌شود.

 

سایت ثبت نام وام بازنشستگان 30 میلیونی

ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی، برای تمامی مستمری بگیران این سازمان که متقاضی دریافت این وام می باشند، ضروری است. مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی، می بایست جهت دریافت وام بازنشستگان تامین اجتماعی، به کانون های بازنشستگی مراجعه کنند، و با توجه به شروط لازمی که این سازمان برای اخذ این وام، تعیین کرده است، اقدام به ثبت نام نمایند. 

 

مرحله جدید ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی 1403، با مراجعه به سایت vaam.kabtatamin.ir و تکمیل فرم وام بازنشستگان تامین اجتماعی امکان پذیر می باشد. مبلغ وام بازنشستگان تامین اجتماعی 30 میلیون تومان بوده و مهلت ثبت نام تا چهارم تیرماه سال 1403 و از طریق کانون های بازنشستگی می باشد.

 

فرم و راهنمای ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی ۱۴۰۳

بازنشستگان واجد شرایط دریافت و ثبت نام وام 30 میلیونی کانون⁧ بازنشستگان تامین اجتماعی، می توانند با مراجعه به کانون های بازنشستگی هر استان یا شهرستان ، اقدام به ثبت نام برای دریافت این وام نمایند به عنوان مثال ساکنین تهران، می توانند با مراجعه برای ثبت نام کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهرن، درخواست ثبت نام وام خود را نیز داشته باشند.

 

فرم و شرایط ثبت نام وام بازنشستگان ۳۰ میلیونی

 

 

 

برای ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی، البته در صورتی که ثبت نام این وام مانند سال گذشته به شکل غیرحضوری امکان پذیر باشد، مطابق راهنمای تصویری می باشد. ابتدا می بایست وارد سامانه ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی، به نشانی اینترنتی vaam.kabtatamin.ir شوید. سپس، گزینه ثبت نام وام را از بالای صفحه، انتخاب نمایید.

 

فرم و شرایط ثبت نام وام بازنشستگان ۳۰ میلیونی

 


در این مرحله، متقاضیان، می بایست برای ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی، تمامی اطلاعاتی که در فرم وام ضروری مستمری بگیران، نمایش داده شده است را به طور دقیق ثبت نمایند.

 

افراد متقاضی، پس از تکمیل فرم وام ضروری مستمری بگیران، به طور کامل، می بایست جهت تکمیل ثبت نام خود، گزینه بازبینی اطلاعات را انتخاب نمایند.

 

توجه داشته باشید، پس از ثبت نام در این سامانه، سازمان تامین اجتماعی، درخواست متقاضیان این وام را از طریق این سامانه، بررسی نموده و نتیجه آن، از طریق سامانه پیامکی تامین اجتماعی، به شماره تلفن همراه ثبت شده شما در سامانه ثبت نام وام بازنشستگان تامین اجتماعی، پیامک خواهد شد و نیاز به مراجعه حضوری به بانک و یا شعب سازمان تامین اجتماعی نمی باشد.

 

 

نحوه ثبت نام وام ضروری بازنشستگان کشوری 1403

ثبت نام وام ضروری بازنشستگان کشوری به صورت آنلاین انجام‌ می‌شود و نیازی به حضور فیزیکی نیست. اما باید توجه داشت که سامانه ثبت نام فقط در چند روز از هر ماه فعال است. برای نمونه برای دوره دوم تسهیلات، از روز شنبه ۶ خرداد ماه‌ می‌توانید درخواست خود را ثبت کنید. این الگو برای دوره‌های بعدی هم ادامه خواهد داشت. در ادامه مراحل ثبت نام این وام را مرحله به مرحله توضیح خواهیم داد.

 

مرحله اول: ورود به سایت صندوق بازنشستگی

برای ثبت نام وام، کافی است عبارت «صندوق بازنشستگی کشوری» را در گوگل جستجو کنید و وارد اولین سایت در نتایج شوید. همچنین‌ می‌توانید نشانی اینترنتی این وب‌سایت، یعنی www.cspf.ir را در مرورگر خود وارد کنید.

 

با ورود به سایت، در بخش بالای آن گزینه «درگاه خدمات الکترونیکی» به رنگ نارنجی مشخص است که باید روی آن کلیک کنید تا به صفحه جدیدی هدایت شوید.

 

در صفحه جدید، از بخش «تسهیلات مالی»، روی گزینه «وام ضروری» ضربه بزنید. با این کار به صفحه‌ای‌ می‌رسید که شرایط وام در آن نوشته شده است. در پایین این صفحه، دکمه «ثبت نام» مشخص است که باید روی آن کلیک کنید. با این کار به صفحه جدیدی برای ورود به پنل کاربری هدایت‌ می‌شوید.

 

مرحله دوم: ورود به پنل کاربری خود برای ثبت نام وام ضروری بازنشستگان

درصورتی‌که در سایت صندوق بازنشستگی حساب کاربری ندارید، در این مرحله لازم است یک حساب کاربری بسازید. در صفحه جدیدی که باز شده است، در بخش پایین‌ می‌توانید گزینه «ثبت نام کنید» را بیابید.

برای ثبت نام به کد ملی و شماره تلفن به نام خودتان نیاز دارید که رمز یکبار مصرف به این شماره ارسال‌ می‌شود. بعد از ثبت نام، 3 روش برای ورود به سامانه و پنل کاربری وجود دارد:

 

رمز ثابت (نام کاربری، رمز عبور)

شناسایی دو عاملی (پیامک)

شناسایی سه عاملی (دفتر کل، کد ملی، شماره حساب)

یکی از این 3 روش را انتخاب کنید و با وارد کردن اطلاعات مورد نیاز، به حساب خود در سایت صندوق بازنشستگی کشوری وارد شوید.

 

مرحله سوم: ثبت نام وام ضروری بازنشستگان کشوری 1403

با ورود به حساب یا پنل کاربری خود، لازم است دوباره روی گزینه «وام ضروری» کلیک کرده و در صفحه جدید، روی گزینه «ثبت نام» بزنید. با توجه به اینکه متقاضی خود بازنشسته یا وراث او باشند، نیاز به ورود اطلاعات خاصی وجود دارد.

 

با انجام این مراحل پیغام «ثبت نام شما با موفقیت انجام شد» را خواهید دید و پیامک تایید ثبت نام نیز به شماره تلفن شما ارسال‌ می‌شود. بعد از ثبت نام باید تا مرحله اعلام نتایج منتظر بمانید تا کارشناسان درخواست‌ها را بر اساس معیارهای مختلف ارزیابی کرده و تسهیلات را به ترتیب به متقاضیان اعطا کنند.

 

 

زمان اعلام نتایج وام ضروری بازنشستگان 1403

اگر شما هم جزو بازنشستگان کشوری هستید و‌ می‌خواهید از وام ضروری بازنشستگان 1403زبهره ببرید، ابتدا باید در سامانه الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری نام‌نویسی کنید.

 

 

فرم و شرایط ثبت نام وام بازنشستگان ۳۰ میلیونی

 

وام 100 میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی

طبق بخشنامه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، وام 100 میلیونی بازنشستگان تامین اجتماعی، در سال گذشته، به تمامی مستمری بگیران و بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی، بدون داشتن ضامن، تعلق می گرفت که با توجه به عدم اعلام اخبار جدید از سوی دولت، در سال 1403 هم همینگونه خواهد بود. متقاضیان، پس از اعلام دولت در ۱۴۰۳، جهت دریافت این وام، می توانند به شعب بانک های دولتی، از جمله بانک رفاه کارگران، مسکن، کشاورزی، ملی، ملت، توسعه صادرات، پست بانک، صادرات، تجارت، صنعت و معدن و قرض الحسنه مهر ایران مراجعه نمایند.

 

همچنین، بر اساس سال گذشته، شرایط دریافت و ثبت نام وام بانک رفاه به مستمری بگیران تامین اجتماعی و سایر بانک ها، برای بازنشستگان تامین اجتماعی، در سال ۱۴۰۳، به این صورت خواهد بود که طبق بخشنامه وزارت اقتصاد، بازنشستگان، جهت دریافت این تهسیلات تا سقف 100 میلیون تومان، تنها کافی است یک نامه کسر از حقوق بازنشستگی و یک فقره چک و یا سفته ارائه کنند و در صورتی که قصد دریافت وام به مبلغ 50 میلیون تومان را دارند، می بایست، تنها یک نامه کسر از حقوق خود را به بانک، جهت تکمیل ثبت نام وام بانک رفاه به مستمری بگیران تامین اجتماعی و سایر بانک ها، بدهند.

 

 

نحوه قسط بندی و بازپرداخت وام بازنشستگان

علی دهقان‌کیا درباره زمان واریز مرحله دوم وام بازنشستگان تامین اجتماعی اظهار کرد: بنا بر برنامه‌ریزی صورت گرفته، از شنبه هفته آینده واریز وام به حساب بازنشستگان این سازمان آغاز خواهد شد.

 

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران  تصریح کرد: وام در نظر گرفته شده برای بازنشستگان 30 میلیون تومان است که حدود 36 هزار نفر از بازنشستگان از این تسهیلات برخوردار خواهند شد.

 

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران درباره زمان بازپرداخت وام ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان افزود: اقساط این وام در بازه زمانی دو ساله و با کارمزد ۴ درصد در نظر گرفته شده است.

 

دهقان‌کیا درباره ثبت‌نام مرحله سوم از بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: به‌زودی زمانی ثبت‌نام مرحله سوم اعلام خواهد شد و بازنشستگان می‌توانند به صورت غیرحضوری و از طریق سایت کانون بازنشستگان اقدام به ثبت‌نام کند.

 

 




ارسال نظرات

ضرورت دقت در مصرف انرژی برای حفظ ذخایر سوخت نیروگاهی
خط و نشان سازمان بورس برای سرمایه‌گذاری‌های سهام عدالت
محاسبه آب با قیمت آزاد برای صنایعی که از پساب استفاده نکنند
ابطال یک مصوبه وزارت صنعت درباره ممنوعیت واردات خودرو
قیمت روز خودرو های سایپا و ایران خودرو در بازار آزاد دوشنبه ۹ مهر ماه 1403
ماجرای پیامک پرداخت وجه برای نهضت ملی مسکن ملی چه بود؟
رسوب ۱۰۰ هزارتن برنج خارجی در گمرکات کشور
«قیمت‌گذاری دستوری» بازار مسکن را کنترل نمی‌کند
وضعیت ترافیک و تردد در جاده های کشور امروز ۹ مهر ماه ۱۴۰۳
هشدار بارندگی برای ۱۸ استان
مردم امیدوار به رفع فیلترینگ باشند؟
انباشت ۴۰ هزار خودروی فرسوده در مراکز اسقاط
کندی روند حدنگاری زمین‌های کشاورزی در روستا‌ها
طرح ویژه مجلس برای تغییر دستمزد کارگران
بررسی لایحه اجازه افزایش سهمیه ایران در صندوق بین‌المللی پول در کمیسیون اقتصادی
جزییات ثبت نام بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی
تولید ماهانه شیرخشک نوزاد به بیش از ۶.۵ میلیون قوطی رسید
افزایش دمای هوای شهر‌های شمالی از ۹ مهر ماه
اعلام زمان پنجاه و پنجمین حراج شمش طلای مرکز مبادله
کلیات طرح جهش تولید در شهرک های کشاورزی تصویب شد
کم‌کاری مدیریتی در حادثه تلخ معدن طبس مشهود است
مبادلات تجاری ایران و ترکیه به 3.6 میلیارد دلار رسید
استفاده از فناوری‌های نوین برای ایمنی معادن
۱۳۵۲ میلیارد تومان ضرر روی دست خریداران صندوق‌های طلا
مدت زمان صدور کارت سوخت کوتاه می شود؟
سیگنال مثبت تورم شهریور به بانک مرکزی
رئیس کل بانک مرکزی راهی استانبول شد
تعویق انتخابات هیئت‌مدیره نظام مهندسی به نفع یک جریان خاص
آثار بلندمدت عدم تناسب دستمزد‌ها بر سرمایه‌های انسانی
کریدور شمال-جنوب؛ برنده رقابت در رویای راه ابریشم جدید 
قیمت سکه و طلا در بازار کاهشی شد
ضرورت استفاده از ظرفیت‌های مولدسازی در راه‌آهن
از هر ۴ مشترک خانگی، یکی پرمصرف است
بانک مرکزی چرا در بازار ارز توافقی مداخله کرد؟
چگونه می‌توان بر ناترازی ۱۵ هزار مگاواتی برق غلبه کرد؟
بودجه ۱۴۰۴؛ اولین آزمون سخت اقتصادی دولت چهاردهم
دلار ریخته و مشتری گریخته
تخلف وزارت کار در افزایش ندادن حقوق کارگران معدن
۱۷ ناشر ۲.۴۰۰ میلیارد تومان سود از طریق سجام پرداختند
رشد ۴۳ درصدی سهام شناور شرکت‌های بورس تهران در ۶ سال اخیر
توضیحات رئیس مجمع واردات درباره رسوب ۱۰۰ هزار تن برنج در گمرک
جزئیات بدهی میلیاردی «عظیم زاده» به بانک پارسیان
اعلام شرایط جدید پیش فروش وانت پراید ۱۵۱ + جدول
دستور عارف برای پرداخت مطالبات چایکاران
فروش ۹۶ کیلو طلا در حراج امروز+قیمت
قیمت رهن و اجاره آپارتمان در ستارخان امروز ۸ مهر ۱۴۰۳
پالس مثبت بسته محرک ۸۰۰ میلیارد یوانی چین به اقتصاد دنیا
دبیر جدید شورای عالی مناطق آزاد منصوب شد
مدیریت رفتارهای هیجانی اقتصادی قیمت ارز را کاهش داد
خرید گندم از ۱۲ میلیون تن عبور کرد
بروز نشانه‌های تخلیه هیجان و آغاز تعادل در بورس
قیمت طلا، سکه، دلار و ارز امروز ۸ مهر ۱۴۰۳
قیمت گوشی موبایل امروز یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳ + جدول
قیمت روز تلویزیون‌های ال جی در بازار ۸ مهر ۱۴۰۳
نسبت سود واردات کدام کالاها بیشتر است؟ + جدول
۶ توصیه برای ایجاد ثبات ارزی در شرایط تحریمی
رشد درآمدهای نفتی کشور باوجود اتفاقات اخیر منطقه
رشد تجارت خارجی با احیای شورای عالی توسعه صادرات غیرنفتی
بیت‌کوین از روند صعودی خود باز ماند؟
پیشنهاد توزیع سبدکالا ۵ میلیونی بین کارگران
دریافت ۵ برابر هزینه تامین برق از مشترکان بسیار پرمصرف
آدرس غلط بانک‌ها؛ وام نهضت ملی مسکن در بن‌بست؟
میزان افرایش قیمت لبنیات مشخص شد
وزارت جهاد مکلف به تامین سالانه ۳۰ درصد بذر کشاورزان است
دلار بعد از کاهش هیجان اتفاقات لبنان به ثبات قبلی بازمی‌گردد
کاهش ۲۷ درصدی ورودی سدها نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته
قوه قضائیه به پرونده تخلف گسترده ایران‌خودرو ورود می‌کند
وزیر جهاد کشاورزی: ۲۰ درصد از مطالبات گندم کاران باقیمانده است
قیمت ۱۰۰۰ توکن همستر به تومان چقدر شد؟ آیا همستر رشد می کند؟
آغاز واریز حقوق شهریور بازنشستگان کشوری
فعلا سایپا طرح فروش ویژه ندارد
انتصاب فامیلی در وزارت نفت!
مردم منتظر کاهش قیمت سکه و طلا نباشند
ثبت نام ایران خودرو ویژه مادران از امروز ۳ مهر
نبرد کریدور‌ها در غرب آسیا
اعلام نتایج قرعه کشی ایران خودرو طرح خودرو های فرسوده+ لینک اسامی برندگان/ نتایج طرح مادران کی اعلام می شود؟
نتایج قرعه کشی ایران خودرو طرح مادران فردا اعلام می‌شود
نتایج قرعه کشی ایران خودرو طرح مادران اعلام شد+ لینک اسامی برندگان
مطالبات گندمکاران تا پایان شهریور پرداخت می‌شود
خبر مهم از صدور احکام همسان سازی حقوق بازنشستگان+ زمان افزایش حقوق
شبیخون شبانه همستر/ کاربران متقلب حذف شدند!
عربستان هدف نفت ۱۰۰ دلاری را کنار می‌گذارد
همه چیز درباره سامانه ثبت نام وام ازدواج ve.cbi.ir + مشاهده وضعیت ثبت نام
ثبت نام فروش فوق العاده محصولات ایران خودرو+ جدول و شرایط
احکام جدید بازنشستگان تامین اجتماعی چه زمانی صادر می‌شود؟
اعلام روش ثبت‌نام در سامانه جدید وام قرض‌الحسنه ازدواج
دامنه نوسان فردا شنبه ۲۴ شهریور چقدر خواهد بود؟
سوال اصلی ما از فرزین در رابطه با وام ازدواج است
روایتی مستند از استقراض روزانه بانک آینده از بانک مرکزی
شاهسون‌ها در «دشت مغان» چه کردند؟
مطالبات گندم‌کاران و برنامه مجلس برای آنان
جزییات ثبت نام بیمه تکمیلی بازنشستگان تامین اجتماعی
وعده‌های اقتصادی مسعود پزشکیان
مجوز افزایش قیمت خودرو صادر شد/ میزان افزایش قیمت‌ها چقدر خواهد بود؟
تصمیم جدید دولت درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان+ جزئیات
کارگران هم مشمول لایحه کاهش ساعت کاری می‌شوند
ورشکستگی صندوق بازنشستگی کشور در بحران ناترازی
ثبت نام خودرو‌های سایپا از امروز ۲۰ شهریور ۱۴۰۳+جزئیات و شرایط ثبت نام
نهادهای اقتصادی مشمول تعطیلی پنجشنبه نمی‌شوند
آزادسازی واردات آیفون ۴ میلیارد دلار هزینه ارزی دارد
واریز ۴۰ همت از مانده مطالبات گندمکاران با عاملیت بانک کشاورزی
یارانه ۱۲۵۰ همتی سوخت در سال ۱۴۰۲
تاخیر ۴ روزه در واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
نتایج قرعه کشی ایران خودرو + اسامی برندگان با کد ملی
جزئیات واریز وجه برای برندگان ایران خودرو+ مهلت و جدول قیمت
تحقق خودکفایی با تولید ۱۵ میلیون تن گندم
بن‌بست تامین مالی نهضت ملی مسکن از بانک‌ها/ دولت روش جدید طراحی کند
رویه اولویت‌دهی به فیش‌های در صف تخصیص ارز خودکار شد
آغاز واریز بزرگ برای این بازنشستگان از امروز ۲۰ شهریور+ جزئیات
همتی: گره کور واردات خودرو باز شد
آیا نفت به قیمت جهانی به پالایشگاه‌ها فروخته می‌شود؟
توزیع توکن همستر انجام شد
وزیر نفت: برای حضور در بازار نفت و گاز تاجیکستان آماده‌ایم
الزام ۱۷ بانک به افزایش سرمایه ۵۱۸ همتی برای فرار از ورشکستگی
ضرورت دیپلماسی اقتصادی با همسایگان و تشکیل زنجیره ارزش منطقه‌ای در دولت چهاردهم
همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به کجا رسید؟
اعلام اسامی برندگان قرعه کشی ایران خودرو+ لینک اسامی برندگان
«کاتب» جایگزین «خودنویس» در بازار املاک می‌شود؟
ورود سامانه بارشی جدید به کشور از پایان هفته
۹ اقدام برای «تسهیل تجارت» اقتصاد ایران
پیش بینی جدید اوپک از تقاضای نفت در ۲۰۵۰
ظرفیت بارگیری نفتکش‌ها در بندر صادراتی ماهشهر افزایش می‌یابد
۶ ظرفیت همکاری اقتصادی ایران و عراق
رشد درآمدهای نفتی کشور باوجود اتفاقات اخیر منطقه
پایداری تولید نفت صادراتی در مناطق نفت‌خیز جنوب
ضرورت تسریع در ساخت کریدور هند-ایران-ارمنستان
نتایج قرعه‌کشی طرح مادران ایران‌ خودرو منتظر پاسخ ثبت‌ احوال
اشاعه اقتصاد رفاقتی، توسعه نابرابری اجتماعی
چراغی که به تولید رواست به مسکن حرام است!
تحولات تجاری جهان در آینه موقعیت ژئواکونومیک ایران
یارانه ۴۷۰ همتی دولت به گاز/ صنعت و نیروگاه بیشترین دریافت‌کنندگان گاز
شیر کیلویی ۱۸ هزار تومان، لبنیات را ۲۵ تا ۳۰ درصد گران می‌کند
تراز سوخت خودرو، قاچاق و هزینه‌های آن
افزایش صادرات گاز روسیه به چین و تغییر معادلات در بازار انرژی
واریز مطالبات گندمکاران از مرز ۱۶۰ همت گذشت
تذکر به دولت درباره اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان+ جزئیات
فرصت‌سوزی ۱.۲ میلیارد دلاری
جزئیات تازه از رسوب خودرو‌ها در گمرک منطقه ویژه بم
خرید تضمینی گندم یک میلیون و ۶۳۴ هزار تن افزایش یافت
گزارش

«اقتصاد معاصر» گزارش می‌دهد؛

سیگنال مثبت تورم شهریور به بانک مرکزی

تورم ماهانه در ادامه روند نزولی خود، در شهریور امسال به ۱.۷ درصد رسید که در صورت تکرار این رقم در ۶ ماه باقی‌مانده سال، تورم سالانه و نقطه به نقطه به کانال ۲۰ درصدیِ مد نظر بانک مرکزی خواهد رسید.

«اقتصاد معاصر» گزارش می‌دهد؛

قیمت‌های مسکن در منطقه یک تهران همچنان نجومی

با آن‌که مطابق آمار رسمی بانک مرکزی، متوسط قیمت مسکن در منطقه یک تهران به ۱۷۹ میلیون تومان رسیده است اما در این منطقه برخی واحد‌های مسکونی با قیمت‌های نجومی بالاتر از این عدد در سکو‌های اینترنتی آگهی شده‌ است.

خبرنگار «اقتصاد معاصر» از بازار ارز گزارش می‌دهد

دلار ریخته و مشتری گریخته

بازار ارز غیررسمی مدتهاست مشتری درست و حسابی ندارد و یکی از آخرین انتخاب‌های مردم برای حفظ ارزش دارایی است، امروز دیگر خبری از صف‌های دلار مثل سال‌های 97 و 98 نیست، به گفته کارشناسان، ذخایر ارزی کشور به قدری مناسب است که تکانه‌های اقتصادی و سیاسی بر این بازار اثری ندارد و مردم هم در یکی دو سال اخیر کمتر سراغ این بازار آمده‌اند اما باید محلی مناسب برای...

«اقتصاد معاصر» گزارش می‌دهد؛

بروز نشانه‌های تخلیه هیجان و آغاز تعادل در بورس

بهبود آمار‌ها در بورس در دو مولفه جمع‌شدن صف فروش نماد‌های بزرگ و شاخص‌ساز و همچنین افزایش حجم و ارزش معاملات در روز جاری، نشان از عزم بازار سرمایه برای تخلیه هیجانات و رسیدن به تعادل در کوتاه‌مدت دارد.

یادداشت و تحلیل

حسن حیدری، عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس

آثار بلندمدت عدم تناسب دستمزد‌ها بر سرمایه‌های انسانی

شکل‌گیری سرمایه انسانی، فرآیندی بلندمدت و پرزحمت است و پیچیدگی‌های آن نسبت به سرمایه‌گذاری فیزیکی بسیار بیشتر است.

سهیل فضلی، پژوهشگر روابط بین‌الملل:

کریدور شمال-جنوب؛ برنده رقابت در رویای راه ابریشم جدید 

کریدور شمال-جنوب با توجه به جذابیت‌ها، ویژگی‌ها و دستاورد‌های متعددی که خواهد داشت، می‌تواند برگ برنده‌ای برای کشورمان در برابر کریدور شرق-غرب باشد.

حجت بین‌آبادی، پژوهشگر حوزه بودجه و بانکی

بودجه ۱۴۰۴؛ اولین آزمون سخت اقتصادی دولت چهاردهم

رعایت چهار اصل ارتقای سرمایه اجتماعی با تاکید بر ارتباط صادقانه با مردم، قاعده‌گرایی و ایفای بدون‌ نقصان تعهدات، انجام اصلاحات مستمر با نگاه بلندمدت و حمایت از محرومان و توانمندسازی جامعه، به‌ عنوان اصول کلی حاکم بر لایحه بودجه در بخشنامه بودجه ۱۴۰۴ ذکر شده‌ است. 

حسن حسن‌خانی، کارشناس اقتصادی

۶ توصیه برای ایجاد ثبات ارزی در شرایط تحریمی

در دولت زمزمه‌هایی برای حذف ارز ۲۸۵۰۰ تومانی به بهانه «یکسان‌سازی نرخ ارز» به گوش می‌رسد، در حالی که در شرایط تحریم اقتصادی، ابزاری برای اجرای این سیاست وجود ندارد و تعدیل نرخ‌های سیاستی ارز با نرخ غیر رسمی نتیجه‌ای جز افتادن در تسلسل کاهش مستمر ارزش پول ملی در پی نخواهد داشت.

گفت وگو

معاون ارزی اسبق بانک مرکزی در گفت‌و‌گو با «اقتصاد معاصر» پاسخ داد:

بانک مرکزی چرا در بازار ارز توافقی مداخله کرد؟

سید علی، معاون ارزی سابق بانک مرکزی با تشریح مداخله بانک مرکزی در بازار ارز توافقی، افزایش صادرات نفتی را یکی از مزیت‌های این بازار معرفی کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با «اقتصاد معاصر»؛

اتفاقات منطقه هیچ خللی در فروش نفت و ذخایر کالای اساسی ایجاد نمی‌کند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید بر اینکه از نظر تأمین کالای اساسی، فروش نفت، تأمین نیازهای ارزی و غیره هیچ مشکلی در کشور وجود ندارد، گفت: با توجه به ذخایر کافی ارزی کشور، اتفاقات منطقه هیچ اختلالی در ثبات بازار ایجاد نمی‌کند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفت‌وگو با «اقتصاد معاصر» تشریح کرد:

۳ گام لازم برای ارتقای کیفیت خودرو داخلی؛ از بازار رقابتی تا ورود فناوری

مصطفی پوردهقان، عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه تحقیق و تفحص از خودروساز داخلی لازم است اما قرار نیست با تحقیق و تفحص وضعیت بازار خودرو و یا کیفیت آن بهتر شود، گفت: با ایجاد بازار رقابتی، کاهش تعرفه‌ واردات خودرو و ورود تکنولوژی، صنعت خودروسازی کشور به سمت ارتقای کیفیت و منطقی‌شدن قیمت‌ها گام برمی‌دارد و رضایت مردم در این صنعت افزایش می ‌یابد.

رییس بخش ذرت موسسه اصلاح و تهیه بذر و نهال در گفت‌وگوی تفصیلی با «اقتصاد معاصر» بررسی کرد:

ظرفیت‌ها و چالش‌های تولید «ذرت» در کشور

علی ماهرخ، رییس بخش تحقیقات ذرت و گیاهان علوفه‌ای موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه بذر و نهال در گفت‌وگوی تفصیلی با «اقتصاد معاصر» تحلیلی کلان از شرایط ذرت دانه‌ای و ذرت علوفه‌ای کشور ارائه داد.